08 juli 2011

På väg igen

Posted in Uncategorized den 14:29 av Ann-Christin Lindström Larsson

Nu har jag övergivit den icke-fungerande metoden att knyta upp fem skaft. I nästa försök är det lunor som gäller och lunor har jag nu tillgång till. Men vädret är varmt och skönt, sommaren kräver sitt av lata dagar. När nästa gråmulna dag kommer ska jag ta tag i väven igen. Till dess ska jag fundera på randning och färger, hämta inspiration lite här och där. Dessutom ska jag fortsätta med förra sommarens pensum, att klippa mattrasor. Den närmar sig nämligen – mattväven.Det är fyra år sedan sist.

 

Kommentera

