01 december 2011

Tvillingtäcken

Posted in Uncategorized den 19:30 av Ann-Christin Lindström Larsson

Nu kan jag visa upp vad jag jobbat med större delen av hösten. Min son Andreas och hans Mia har fått tvillingar för två veckor sedan och jag ville inte avslöja för dem vad jag hållit på med. Jag har nämligen vävt två gubbatäcken med snögubbar, hjärtan och solar. Täckena har jag sedan fodrat med lammskinn. Det blev riktigt fint, men finast blev det när Christopher och Samuel, två veckor gamla, invigde dem. Det har varit ett roligt och ganska pilligt projekt. Nu latar jag mig med min Panamaväv som avkoppling.

8 kommentarer »

  1. Sanna said,

    Vilket jobb!
    Har tidigare vävt två gubbatäcken och jag trodde aldrig att jag skulle bli färdig.
    Vilken mysig bild och vilken härlig present. Den kan man ha med sig genom hela livet.

  2. monika said,

    grattis till två små barnbarn. så fina:). o givetvis gubbatäckena!- eller killtäckena?. det blir ett minne för livet för dom. förstår att du jobbat länge med dom. du är ursäktad uppehållet på blogen🙂
    hälsningar monika i nybro

  3. Birgitta said,

    Grattis till tvillingbarnbarnen. Vet hur roligt det är med tvillingar eftersom jag har dubbel uppsättning av det. Roligt att du vävt gubbatäcken, men så tidskrävande.
    Njut av tillvaron.
    Kram Birgitta

  4. Lisbeth Granberg said,

    Grattis till tvillingarna. Men jag hittar inte någon bild på de fina gubbatäckena men det kanske kommer.

  5. Grattis, fint vävt!

  6. Anne Mårtensson said,

    Grattis till tvillingarna.
    Min son Andréas har också tvillingar, de har redan hunnit fylla 8. Ella har börjat väva, det är kul. Vincent vill också väva men han fick vänta för kusinen Vega hann före, så tjejerna har första tjing, men han gör tofsar och stickar på påtdocka så även pojkar kan ”leka” med textila saker och det äär kul. Synd att jag inte har flera barnbarn på gång, äger en åkpåse i fårskinn men den har ett taskigt manchestertyg utanpå, borde väva en bunden rosengång jag också eller något annt häftigt, en östgöradräll kanske? God Jul!

  7. Lisbeth Granberg said,

    Åhhh så fina de är, både pojkarna och gubbatäckena.
    Gott Nytt År!


Kommentera

