06 mars 2014

Nödlösning

Posted in Uncategorized den 14:15 av Ann-Christin Lindström Larsson

Jag klagade lite i förra inlägget över att det var svårt att få till fina och liksidiga kanter på de dubbelsidiga grytlapparna.  Med goda råd från er, som följer mina inlägg, kom jag fram till att ta bort de två yttersta varptrådarna i högerkanten och flytta de två, nu yttersta, trådarna åt vänster i skeden så att det blev dubbla trådar i stad. Det blev ganska bra. I vänsterkant blev det ju små olikfärgade prickar som prydligt låg som ett pärlband, det var det jag eftersträvade att få till i högerkant också. Det blev ganska likt men inte riktigt. Men det får duga. Det är ju faktiskt bara frågan om grytlappar som ska skydda händerna från brännskador🙂

Bild

Den vita sidan  på grytlappen är alltså baksidan, prickraden kommer på framsidan.

1 kommentar »

  1. Frida said,

    Hej, jag vet inte om du fortfarande är inne här men jag prövar..
    Jag undrar din korndräll, vad för sked och garn hade du? Finns det möjlighet att få en Photo kopia på din vävsedel?
    Tusen tack på förhand!
    Mvh Frida Nyström


Kommentera

